E-mail marketing + copywriting = klienta miłość do słów

Mówiąc o e-mail marketingu najczęściej poruszamy temat dostarczalności, targetingu, segmentacji, idealnego timingu i nienagannego designu. Ale e-mail to przede wszystkim słowa do osób, które z jakiegoś powodu trafiły na listę Twoich odbiorców. A to oznacza, że to, czym się zajmujesz, ma dla nich znaczenie i chcą, abyś mówił więcej…

Zastanów się, czy poświęcasz dostatecznie dużo czasu, aby idealnie dobierać słowa do odbiorców? Dziś chcemy przedstawić Ci kilka protipów, które sprawią, że Twoja komunikacja e-mail marketingowa skłoni subskrybentów do podjęcia działania

E-mail marketing – zdefiniuj człowieka, nie klienta

Zajmując się e-mail marketingiem, powinieneś znać dane demograficzne swojej bazy, ich zainteresowania i wiedzieć, czy chętnie otwierają Twoje wiadomości. OK – dane są bardzo ważne. Jednak przede wszystkim mówisz do ludzi, istot, które posiadają inne funkcje życiowe poza „kup teraz” i „dodaj do koszyka”. Nieważne czy prowadzisz biznes B2B czy B2C – pamiętaj, że po drugiej stronie jest człowiek, taki jak Ty. W momencie, w którym stworzysz sobie obraz prawdziwego reprezentanta, persony – Twoja komunikacja będzie bardziej autentyczna.

Udowodnij, że też jesteś człowiekiem

Twoją osobowość często oddaje styl Twojego pisania. Ludzie dzisiaj o wiele lepiej reagują na pokazanie ludzkiej twarzy i otwartości do podjęcia dialogu. Oczywiście, Ty jako autor powinieneś pasować do tonu komunikacji Twoje marki i docelowej grupy – ale staraj się mówić do niej w jej języku. E-mail marketing jest jednym z najsilniejszych narzędzi budowania marki. Jeśli wysyłasz newsletter, mailing reklamowy czy nawet komunikację transakcyjną – zachęcaj do interakcji.

Klient jest ważniejszy od Ciebie – podejście human2human

Dziś bardzo często spotykamy się z pojęciem klientocentryzmu – chodzi o to, aby stawiać klienta w centrum i skupiać się przede wszystkim na jego potrzebach i faktycznych zainteresowaniach. Tworzysz nieskazitelne opisy produktów i zależy Ci na szybkiej sprzedaży. Wysyłasz komunikację do swojej listy klientów, aby skorzystali z Twojej oferty. To logiczne, jednak w takiej komunikacji nie powinieneś skupiać się na produkcie, ale właśnie na swoim odbiorcy. Zwracaj się do niego osobiście i bezpośrednio, per TY – zamiast „my”, czy „ja”, unikniesz typowo sprzedażowego wydźwięku, a tym samym braku zaangażowania odbiorcy już na pierwszym kroku. Taka technika kontaktu z drugim człowiekiem pomoże przyciągnąć jego uwagę. 

Zainteresuj klienta w e-commerce

Chcesz dotrzeć do nowych klientów ze swoją ofertą – to oczywiste. Twoja oferta zawiera produkty, które są dobrej jakości i w konkurencyjnej cenie – idealnie. Musisz jednak, na każdym kroku wskazywać na korzyści, które da im Twój produkt – wtedy łatwiej będzie ich zmotywować do dokonania transakcji. Wyobraź sobie, że klient zadaje sobie pytanie, kiedy widzi maila z Twoim produktem „Dlaczego ma mnie to obchodzić?” – Twoja odpowiedź powinna być tak skonstruowana, aby uświadomić mu, dlaczego Twój produkt sprawi, że jego życie stanie się lepsze. 

Pisanie tekstów w komunikacji mailingowej jest bardzo podobne do tworzenia treści na strony internetowe. Kluczowe dla Ciebie powinno być, aby:

– stworzyć logiczną strukturę wiadomości,

– akapity były rzeczowe i krótkie (np. w komunikacji typowo newsletterowej),

– poszczególne nagłówki maila zawierały jedną główną myśl.

 

To sprawi, że Twoje maile będą czytelne i przejrzyste, a tym samym prostsze w odbiorze.

e-mail
Źródło: Raport 17. Badania wykorzystania poczty elektronicznej SARE.

Dobra treść sposobem na prokrastynację 

Umówmy się, bardzo często lubimy odkładać różne zadania czy obowiązki na później. Podobnie jest z komunikacją mailową – jeśli nie zachęcisz odbiorców do podjęcia działania TERAZ, to nie zareagują i nie wrócą do Twojej wiadomości już nigdy. Dlatego warto tworzyć komunikację w idei FOMO – czyli fear of missing out. Jak to zrobić? 

    • Możesz przygotować ofertę specjalną, która kończy się za 3 dni, a nie na przykład za miesiąc. To jeszcze mocniej zadziała na wyobraźnię Twoich klientów, kiedy dołączysz do takiej wiadomości np. licznik czasowy
    • Stwórz taką ofertę limitowaną swojego produktu, która ma tylko 100 dostępnych egzemplarzy.
    • Zaproponuj dedykowany rabat tylko dla pierwszych stu klientów, którzy skorzystają z Twojej oferty.

Pamiętaj, aby potem tej obietnicy dotrzymać – nie rzucaj swoich e-mailowych słów na wiatr.

Podsumowanie e-mail marketing + copywriting

Dobrze napisany, autentyczny, odpowiadający na potrzeby i dający wartość e-mail sprawi, że Twoi subskrybenci pomyślą: „elo, ta firma mnie rozumie 😉”. Niezależnie jednak od tego, jak kreatywny jest Twój projekt lub jak mocno personalizujesz swoje wiadomości i masz posegmentowaną bazę odbiorców – niedbale napisany e-mail nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Twoi klienci po prostu nie poczują motywacji do podjęcia oczekiwanego działania. Działaj na ich wyobraźnię, twórz w swoich mailach mentalny przekaz, a zobaczysz, że to ich zaangażuje. 

email
Obraz 1. Mail wysłany do partnerów SARE, po którym feedback był mocno pozytywny.

 

Podążaj za tymi wskazówkami, aby dobrze dobrać słowa i pamiętaj, że e-mail to wciąż jeden z najbardziej skutecznych i intymnych kanałów komunikacji z Twoim odbiorcą.

 

BTW. LOTR rules! 😉

 

Chcesz zbudować silną relację z Twoimi odbiorcami? Pomożemy Ci!

 

 

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (3 głosów, średnio: 5,00 z 5)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Twój komentarz zostanie opublikowany po zaakceptowaniu go przez administratora

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl

Załóż konto!

» Zarejestruj się
» WRóć do BLOGA

Chcę newsletter

Nie przegap nowości, porad, wartościowych e-booków
i interesujących case studies