Zastosowanie maili transakcyjnych przy realizacji Budżetu partycypacyjnego

Cele

SARE zostało wybrane przez Urząd miasta Warszawa na partnera technologicznego do realizacji projektu ‘Budżet partycypacyjny’. Zadaniem SARE było wsparcie techniczne automatycznej komunikacji w procesie głosowania wraz z obsługą panelu do głosowania.

Mieszkańcy, wchodząc na dedykowaną stronę, mogli zagłosować na popierany przez siebie projekt online, a następnie potwierdzić swój głos poprzez kliknięcie w mailing.

 

Mechanizm działania

Przygotowano scenariusz komunikacji po głosowaniu, złożony z maili transakcyjnych. Każdy mailing zawierał unikalny link (wygenerowany przez klienta). Po oddaniu głosu na stronie, na adres e-mail osoby głosującej automatycznie był wysyłany mail z prośbą o potwierdzenie. Narzędziem wykorzystanym w tym procesie były maile transakcyjne, czyli wiadomości wysyłane niezwłocznie po zakończeniu konkretnej akcji / transakcji – np. e-mail z informacją  o wybranych produktach po potwierdzeniu zamówienia. Korzystając z maili transakcyjnych na bieżąco można informować klienta o statusie jego zamówienia.
Po kliknięciu w link z potwierdzeniem na wskazany adres e-mail osoby głosującej wysyłany mail z informacją, że głos został uznany.

Zdj. 1 Wygląd wiadomości transakcyjnej zastosowanej w kampanii

 

Rezultaty
W 2014 roku wysłano 230374, a w 2015 roku 202544 maili transakcyjnych. W 2016 roku SARE wspiera projekt  głosowania na budżet partycypacyjny już po raz trzeci.

Wysłano
230 374
maile

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA

Chcę newsletter

Nie przegap nowości, porad, wartościowych e-booków
i interesujących case studies