Powiadomienia web push z SAREhub – o co chodzi i czy warto?

Nadeszła nowa era dla marketerów planujących działania promocyjne. Czym są notyfikacje web push?

W skrócie są to komunikaty, które pojawiają się po wejściu na daną stronę www. Wyświetlają się  w formie małego prostokąta, z reguły zawierają grafikę (która powinna kojarzyć się z daną marką/produktem) i treść zachęcającą do kliknięcia w dany produkt/usługę (SAREhub umożliwia personalizowanie danej treści nawet dla anonimowych użytkowników). Warunkiem wyświetlania się powiadomień push jest potwierdzenie zgody przez użytkownika na ich otrzymywanie, które pojawia się w oknie dialogowym na danej stronie.

mni Zdj. 1. Przykład okna dialogowego – zapytanie o zgodę na otrzymywanie powiadomień web push

 

Zdj. 2. Przykład powiadomienia web push Zdj. 2. Przykład powiadomienia web push


Zastanawiasz się czy są odpowiednie dla Twojego biznesu? Oczywiście, że tak!

Są idealnym rozwiązaniem, aby szybko poinformować swoich klientów o nowościach, aktualnych promocjach, statusie zamówienia, pomocy. Dodatkowym atutem jest fakt, że są wyświetlane nawet tym użytkownikom, którzy korzystają z Ad-Block’a.
Korzyści notyfikacji web-push:
> Trudno je przeoczyć – wysoce efektywne.
> Są dostosowane również dla mobile.
> Działają na 80% urządzeń (mobile, desktop), na wszystkich popularnych przeglądarkach (najbardziej rekomendowaną przeglądarką jest Chrome, zaraz za nią Firefox).
> Docierasz do większej liczby odbiorców niskim nakładem pracy.
> Notyfikacje wyświetlają się nawet wtedy, kiedy dany użytkownik będzie przeglądał inne strony.
> Wzrost sprzedaży i rozpoznawalności marki.
> Oszczędzasz czas, bo nie musisz prosić o dodatkowe zgody (jak w przypadku zapisu na newsletter) i planować dodatkowej kampanii.
> Odzyskasz porzucone koszyki – wykorzystując web push możesz skłonić użytkownika do powrotu na stronę, zachęcając np. informacją o darmowej dostawie.
Użytkownik zgodził się na powiadomienia push? Super! Zaprojektuj je skutecznie.
Możesz teraz planować powiadomienia pod aktualne potrzeby klienta. Dzięki nim rozbudujesz wiedzę o swoich odbiorcach, segmentujesz bazę według preferencji i zoptymalizujesz kampanie typu lead nurturing. Tak jak wspomniałam powyżej, elementami składowymi powiadomienia web push są:

  1. Grafika – powinna być  #catchy
    Jeśli zdecydujesz się na wprowadzenie powiadomień web push musisz tak zaprojektować komunikat, aby zachęcał do kliknięcia. Dlatego odpowiednia grafika jest bardzo ważna. Pamiętaj, że miejsca nie jest zbyt wiele, więc zaprezentuj usługę tak aby wzbudzić zainteresowanie.
  2. Headline + CTA
    „Magda, mamy dla Ciebie RABAT. Sprawdź!”
    Tytuł musi być lekko intrygujący i zaskakujący – dlatego polecamy stosowanie spersonalizowanych komunikatów. Na pewno okażą się strzałem w dziesiątkę!
  3. Tekst
    W polu pod nagłówkiem zamieść dodatkowe informacje. Rekomendujemy jednak, aby nie były one zbyt długie, aby nie stracić zainteresowania (ilość znaków jest również ograniczona).
  4. Link
    Wyświetlenie linka do strony jest konieczne, aby odbiorca nie potraktował powiadomienia jako spam. Wzbudza zaufanie i chęć przejścia na stronę.

Poniżej przedstawiam informacje dotyczące limitu znaków w powiadomieniach:

Chrome (android) Chrome (desktop) Firefox
Limit znaków
w tytule
30 50 40
Limit znaków
w tekście właściwym
Brak (rekomendowane max. 120 znaków) 120 100

Powiadomienia web push są dostępne w narzędziu SAREhub – marketing automation i omnichannel.
Skontaktuj się z nami i zapytaj o notyfikacje web push w SAREhub!

Jeżeli korzystasz z systemu SARE:
skontaktuj się ze swoim Konsultantem lub napisz na cs@sare.pl
+ 48 801 667 273 wew. 102
Jeżeli nie korzystasz z systemu SARE a jesteś zainteresowany ofertą, wyślij maila na: nb@sare.pl
+48 801 667 273 wew. 101

 

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA

Chcę newsletter

Nie przegap nowości, porad, wartościowych e-booków
i interesujących case studies