Automatyzacja w rekrutacji i HR? Nowe możliwości, nowy system SAREhr

Czy automatyzacja w procesach rekrutacji jest niezbędna? Nowoczesne technologie niewątpliwie mają wpływ na pracę specjalistów z różnych dziedzin, również HR-owca. Przede wszystkim pozwalają oszczędzić cenny czas.
Z ostatnich badań przeprowadzonych przez firmę HR Dirve wynika, że brak automatyzacji dla większości managerów HR oznacza utratę minimum 14 godzin tygodniowo*. To ogromna ilość czasu, która mogłaby zostać wykorzystana na dużo ważniejsze, strategiczne zadania. Zamiast tego rekruterzy siedzą i wklepują dane.

Czego obawiają się HR-owcy?

Managerowie HR pytani o efekty braku automatyzacji, poza zmarnowanym czasem, wskazali na obniżoną produktywność, więcej błędów, wyższe koszty procesów, niski poziom zadowolenia kandydata, jak również zmniejszenie zaangażowania i zadowolenia pracowników HR.

Tak nie musi być

Znalezienie odpowiedniego pracownika to proces trudny i wymagający. Obawy rekruterów związane z tym, że optymalizacja procesów HR może zmniejszyć zapotrzebowanie na ich kompetencje, są zupełnie niepotrzebne i bardzo łatwo je rozwiać. Natomiast optymalizacja i automatyzacja procesów rekrutacyjnych służy poprawie efektywności pracy i pozwala odciążyć pracowników HR od wykonywania żmudnych, mało rozwojowych, ale koniecznych zadań, takich jak tworzenie baz danych kandydatów czy wysyłka maili po każdym etapie rekrutacji. I tutaj z pomocą przychodzi nowe rozwiązanie, które właśnie uruchomiliśmy – system SAREhr. Wdrożenie systemu SAREhr usprawni pracę rekruterów i pozwoli zaoszczędzić czas, który specjalista może przekierować na działania bardziej rozwojowe, kreatywne czy skupione na analizie efektywności poszczególnych procesów.

Wszystko w jednym miejscu: źródło, analiza, segmentacja

Jakie realne korzyści przynosi system do rekrutacji taki jak SAREhr? Daje możliwość tworzenia formularzy rekrutacyjnych, które ułatwiają zbieranie aplikacji kandydatów, ponieważ wszystkie dane od razu trafiają i zapisują się w systemie.
Dodatkowo, dzięki możliwości publikacji formularza w kanałach social media, za sprawą kilku kliknięć, ogłoszenie ukaże się na fanpage’u firmy na Facebooku lub Twitterze – mediach coraz częściej wykorzystywanych w procesie rekrutacyjnym.
Logowanie do systemu następuje z poziomu przeglądarki, dzięki czemu rekrutacja pracownika, zarządzanie bazą i procesami rekrutacyjnymi odbywać się mogą w dowolnym miejscu i czasie. Dział rekrutacji otrzymuje bezpośredni dostęp do odpowiednich grup kandydatów, spełniających określone kryteria, dzięki możliwości segmentacji kandydatów według kompetencji i umiejętności technicznych.

SAREhr
Podgląd trwających rekrutacji w dashboardzie SAREhr

Łatwe zarządzanie profilami kandydatów

W odpowiedzi na każdą ofertę umieszczoną na portalach przychodzą setki aplikacji. Tylko niewielki procent z nich odpowiada poszukiwanemu profilowi kandydata. Dzięki użyciu systemu SAREhr, można zarządzać profilami na podstawie wybranych kryteriów. Użycie odpowiednich filtrów pozwoli szybko wyszukać kandydatów, którzy realnie mogą spełnić wymagane kwalifikacje, np. selekcjonowanie tych pracowników, którzy znają język niemiecki i angielski, bez konieczności czytania wszystkich nadesłanych CV.
Z punktu widzenia rekrutera, ważna jest również funkcja dodawania swojej oceny kandydata lub możliwość dodawania zdarzeń dla danego kandydata – informacji o tym, czy był wykonany telefon, wysłany e-mail lub odbyła się rozmowa rekrutacyjna.

SARE HR
Podgląd wszystkich kandydatów z oceną

Budowanie relacji z kandydatami poprzez wielokanałową komunikację

Należy dbać o komunikację z kandydatami na każdym poziomie. Technologie i automatyzacja mogą również poprawić doświadczenie kandydata związane z przebiegiem rekrutacji. Możliwa jest komunikacja z kandydatami poprzez SMS-y czy maile, z wykorzystaniem systemu SARE. W ten sposób, we właściwym czasie dostarczamy informacje o spotkaniu i kolejnych etapach rekrutacji.

Bezpieczeństwo i zgodność przechowywania danych z  RODO

System SAREhr gwarantuje bezpieczeństwo zbieranych danych o kandydatach, poprzez wdrożenie specjalnej polityki haseł, m.in. dzięki połączeniu szyfrowanemu SSL.
Celem stworzenia systemu SAREhr jest wsparcie pracodawców i rekruterów w okresie nadchodzących zmian związanych z RODO. System zapewnia możliwość zaimplementowania odpowiednich mechanizmów, pozwalających na pozyskiwanie oraz przechowywanie zgód na przetwarzanie danych osobowych zgodnych z RODO i rozporządzeniem GIODO. Na potrzeby RODO, system SAREhr został wyposażony w funkcję rejestrowania każdego ruchu poszczególnych użytkowników systemu na danej aplikacji lub na profilu kandydata. Tym samym uzyskujemy pełny monitoring wprowadzonych zmian, np. jeśli rekruter zmieni imię kandydata, albo pobierze jego CV to system to zanotuje, umożliwi dodanie notatki a następnie udostępni podgląd wykonanych czynności.

Intuicyjne tworzenie nowych ofert pracy

Dla ułatwienia pracy i oszczędności czasu rekruterów, system SAREhr wyposażony jest w gotowy, intuicyjny szablon,  w którym można tworzyć oferty pracy i publikować je na różnych portalach internetowych jak i kanałach social media. Użytkownik może również tworzyć własne szablony z preferowanymi polami, które są ważne dla danej rekrutacji.

Stały dostęp do statystyk i raportów

Tworzenie żmudnych i czasochłonnych raportów to już przeszłość. System w pigułce podaje wszystkie informacje dotyczące danej rekrutacji: ilu kandydatów wysłało CV na dane ogłoszenie, jak wygląda historia kontaktu z kandydatem, z jakiego źródła trafił do bazy, czyli miejsce publikacji ogłoszenia. System SAREhr sam zbiera i porządkuje dane rekrutacyjne. Można w dowolnym momencie zapisać je w postaci tradycyjnych arkuszy kalkulacyjnych.

SAREhr
Widok statystyk w dashboardzie SAREhr

Zalet i korzyści wykorzystania systemu SAREhr jest wiele. Automatyzacja oszczędza nie tylko czas rekruterów, ale ogranicza również wydatki na usługi firm zewnętrznych, prowadzących procesy rekrutacyjne. Wszystkie dane pochodzące z aplikacji kandydatów oraz zbudowane w trakcie procesu rekrutacji profile pozostają w systemie. Będzie je można wykorzystać przy następnych rekrutacjach. Wielką zaletą systemu jest wsparcie merytoryczne i techniczne dedykowanego konsultanta.
W przypadku pytań o system SAREhr – jesteśmy do Twojej dyspozycji. Pisz na kontakt@sare.pl.

 *źródło inf.pras.: hrdive.com
Autorka wpisu:

Patrycja Piwonska Patrycja Piwońska
Marketing Specialist w SARE. Absolwentka marketingu, projektowania i strategii reklamy Wyższej Szkoły Humanistycznej w Pułtusku. Odpowiada za komunikację w social media i prowadzenie kampanii marketingowych. Miłośniczka sztuki, podróżowania i nałogowa fanka seriali historycznych i fantasy.

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA

Chcę newsletter

Nie przegap nowości, porad, wartościowych e-booków
i interesujących case studies