Zastosowanie maili transakcyjnych przy realizacji Budżetu partycypacyjnego
SARE zostało wybrane przez Urząd miasta Warszawa na partnera technologicznego do realizacji projektu ‘Budżet partycypacyjny’. Zadaniem SARE było wsparcie techniczne automatycznej komunikacji w procesie głosowania wraz z obsługą panelu do głosowania. Mieszkańcy, wchodząc na dedykowaną stronę, mogli zagłosować na popierany przez siebie projekt online, a następnie potwierdzić swój głos poprzez kliknięcie w mailing. Dowiedz się, jakie korzyści płyną z zastosowania maili transakcyjnych!
Mechanizm działania
Przygotowano scenariusz komunikacji po głosowaniu, złożony z maili transakcyjnych. Każdy mailing zawierał unikalny link (wygenerowany przez klienta). Po oddaniu głosu na stronie, na adres e-mail osoby głosującej automatycznie wysyłaliśmy mail z prośbą o potwierdzenie. Narzędziem, które wykorzystaliśmy w tym procesie były maile transakcyjne, czyli wiadomości wysyłane niezwłocznie po zakończeniu konkretnej akcji / transakcji. Mailem transakcyjnym jest np. e-mail z informacją o wybranych produktach, po potwierdzeniu zamówienia. Korzystając z maili transakcyjnych na bieżąco można informować klienta o statusie jego zamówienia.
Po kliknięciu w link z potwierdzeniem, na wskazany adres e-mail osoby głosującej wysyłaliśmy mail z informacją, że uznaliśmy oddany głos.
Zobacz niżej, jak wygląda przykład maila transakcyjnego.

Rezultaty
W 2014 roku wysłano 230374, a w 2015 roku 202544 maili transakcyjnych. W 2016 roku SARE wspiera projekt głosowania na budżet partycypacyjny już po raz trzeci.