Wytyczne i wymagania techniczne


Opis dla użytkownika w ramach współpracy z SAREhub.

 

  1. Dodawanie kodu monitorującego do strony www

Aby móc śledzić poczynania użytkowników na stronie, niezbędne jest wpięcie wymaganego do tego kodu oraz określenie adresu strony, z której informacje będą zbierane. Odbywa się to za pomocą kodów SAREweb, czyli modułu pozwalającego na rejestrację zachowania użytkownika w przeglądarce i przekazanie tych danych dalej.

Całość kodu można podzielić na kilka kategorii, a każda z nich jest odpowiedzialna za określoną funkcjonalność. W zależności od upodobań klienta pod kątem dalszej jego działalności w naszym systemie SAREhub może on umieścić kody odpowiadające za:

  • podstawowe śledzenie zachowania użytkownika – jest to niezbędny kod
  • dodatkowe parametry w podstawowym kodzie śledzącym – rozszerzające funkcjonalność kodu podstawowego m.in.: o remarketing oraz obsługę powiadomień (web push)
  • wysyłanie zdarzeń – do rejestracji zdarzeń dla różnych rodzajów stron, uwzględniający przypadki m.in.: odnotowania zdarzenia bez odświeżenia strony
  • zdarzenia koszykowe – kod niezbędny do rejestracji zachowania użytkownika związanego z koszykiem oraz oferowanymi produktami, pozwala na zbieranie informacji z różnych etapów realizacji koszyka bądź przeglądania produktów
  • przechwytywanie informacji z formularzy – zbieranie informacji przekazanych w formularzu, poprzez wywołanie odpowiedniego kodu np. dla przycisku zapisu
  • personalizacja na stronie – personalizacja treści pod użytkownika, pozwala na wyświetlanie kilku wariantów konkretnych elementów strony w zależności od tego, jaki użytkownik ją odwiedza, zarówno jeśli chodzi o tekst jak i grafikę

Wszystkie wymienione kody znajdują się w naszej dokumentacji SAREweb.

Do poprawnej obsługi zdarzeń związanych z koszykiem klienta dodatkowo niezbędne jest rozpoznanie przez nasz system wszystkich produktów. Rozpoznanie odbywa się za pomocą tzw. Product Feed-a. Jest on dostarczany przez klienta (wygenerowany w odpowiedni sposób (plik) i zawierający spis całego aktualnego oferowanego asortymentu).

 

  1. Założenie konta SAREhub

Nowe konto w SAREhub jest możliwe do założenia:

  • przez formularz dostępny pod adresem: https://sarehub.com/. Odpowiedzią na formularz jest e-mail potwierdzający rejestrację, po którego zatwierdzeniu wpływa do nas informacja o chęci założenia konta. Zostaje ono założone i w kolejnej wiadomości zostaje wysłany link aktywacyjny z danymi do logowania. Jest to formularz skierowany dla naszych nowych klientów oraz klientów korzystających wyłącznie z funkcjonalności systemu SARE, zaczynających przygodę z SAREhub
  • przez kontakt z Państwa konsultantem (jeśli są już Państwo klientem SARE). Dodatkowo konsultant może przygotować konto oraz je odpowiednio skonfigurować

Aktualnie oferujemy założenie konta SAREhub [link] w wersji testowej, darmowej przez 30 dni, z pełną funkcjonalnością.

 

  1. Integracja z SAREweb oraz z bazą danych w systemie SARE

Niezbędnymi procesami do prawidłowego i pełnego funkcjonowania SAREhub są integracje (w menu systemu):

  • SAREweb – integracja z SAREweb poprzez podanie stosownych danych umożliwia powiązanie wpiętych kodów z nowo utworzonym kontem w celu zbierania informacji o użytkownikach odwiedzających daną stronę. Informacje o działaniach użytkowników (jak wizyty na kolejnych podstronach) wyświetlane są również dla historii danego adresu użytkownika w koncie SARE. Integracja SAREweb odbywa są poprzez podanie UID (numeru konta w SARE), loginu oraz hasła. SAREweb wymaga integracji w systemie SAREhub, a poprzez (niewymaganą) integrację z kontem SARE daje dodatkowe informacje w tym systemie.
  • Baza danych – integracja pozwalająca na powiązanie konta SAREhub z kontem w systemie SARE. Warto zauważyć, że konta w SAREhub mają swój odrębny identyfikator hubID, inny niż UID. Kolejnym krokiem po udanej integracji, dokonanej poprzez podanie danych logowania do konta w systemie SARE, powinno być powiązanie ze sobą cech, tak by odpowiadały sobie w dwóch systemach (Ustawienia – Cechy w SAREhub). Klient, który założył dane konto SAREhub posiada możliwość samodzielnego utworzenia w jego ramach nowych profili dla współpracowników.

 

  1. Wytyczne dotyczące powiadomień Web Push

Oprócz wspomnianego kodu dotyczącego powiadomień, zamieszczonego w dokumentacji to:

  • Grafika ikonki w powiadomieniu:
    • zbliżona rozmiarem do kwadratu (grafika jest skalowana do ustalonego rozmiaru),
    • o rozszerzeniu JPG, nie zawierająca napisów małymi czcionkami (mała widoczność),
    • nie większa niż 300 x 300 pikseli, nie mniejsza niż 100 x 100 pikseli,
    • wagowo plik nie powinien być „zbyt ciężki” (nie więcej niż 200 KB).
  • Grafika banera w powiadomieniu:
    • rozmiar grafiki w kształcie prostokąta (nie kwadrat, ze względu na charakter banneru),
    • preferowany wymiar to 300 x 150 pikseli (wagowo plik powinien zająć max 300 KB),
    • maksymalnie plik JPG nie powinien przekroczyć 200 px wysokości i 400 px szerokości.

Dodatkowo push nie powinien zawierać więcej niż 120 znaków zawartych w trzech liniach tekstu.

 

 

Nasze powiadomienia działają w następujących przeglądarkach:

  • Desktop:
    • Chrome – wersja 67 i wyższe
    • Firefox – wersja 61 i wyższe
    • Opera – wersja 56 i wyższe
  • Mobile:
    • Chrome for Android – wersja 69 i wyższe
    • Opera for Android – wersja 47 i wyższe

 

 

 

  1. Wytyczne dotyczące Product Feed, strony klienta

Niezbędnym do usługi zdarzeń koszykowych oprócz wpiętych kodów SAREweb, tak jak była o tym mowa powyżej, jest Product Feed dostarczany przez klienta w formie:

  • Pliku w formacie XML zawierającego pełny asortyment produktowy który mamy obsłużyć,
  • plik zgodny z formatem RSS 2.0: https://support.google.com/merchants/answer/160589
  • w ramach konta klienta może być kilka domen, ale jesteśmy w stanie obsłużyć wyłącznie jeden zgodny plik PF (jeden sklep).

Strona klienta, aby SAREhub działał optymalnie, powinna natomiast funkcjonować w standardzie https (z szyfrowaniem), a nie http. Powinna bowiem być rozpoznana jako bezpieczna przez przeglądarkę użytkownika strony (szczególnie ważne w przypadku zdarzeń koszykowych).

 

  1. Wytyczne dotyczące kreacji wysyłanej przez SAREhub

 

A) Uniwersalne wymogi systemu SARE

B) Szablon opuszczonego koszyka

      • Powinien być zgodny z wymogami stosowanymi dla mailingu
      • Powinien zawierać prawidłowe odniesienia do zaciąganych personalizowanych wartości
      • Jeśli zaciągane są grafiki z odniesień zawartych w product feed to najlepiej, by ich rozmiar tam był zgodny z tym przewidzianym zwracanym w kreacji (chociaż sama kreacja też umożliwia zmianę rozmiaru grafik, co jednak nie zawsze gwarantuje poprawne formatowanie).


      1. Obsługa personalizowanych treści na stronie www (oraz pop-up)

Poniższe działa w obrębie personalizacji na stronie – są dla konta Hub z pełną funkcjonalnością – po integracji z kontem w SARE, SAREweb i wpiętymi kodami na stronie klienta – SAREweb.

Personalizacja na stronie wymaga wpięcia po stronie klienta zwracanego przez nas kodu, gdyż dotyczy to modyfikacji na stronie internetowej, którą nie zarządzamy. Oto jak wygląda ten proces do momentu wygenerowania kodu, dalszą część należy bowiem wykonać bezpośrednio na stronie www.

      • Należy odpowiednio ustawić kampanię, personalizacja odbywa się z użyciem bloczka personalizacja na stronie, przykładowo jak na grafice:

      • Konfiguracja bloczka (z wpiętym już wcześniej Product Feed-em) wygląda następująco. W źródle danych mamy możliwość odwołania się do: systemu, koszyka, rekomendacji i własnej.

Jeśli wskażemy przykładowo – koszyk, to mamy możliwość odwołać się do konkretnego istniejącego już szablonu. Taki szablon można wcześniej ustawić z zakładki Zawartość – Personalizacja. Przykładowy szablon dla rekomendacji w kreacji (jest obsługiwany również na www przed kody):

      • Po odpowiedniej konfiguracji (dotyczącej m.in. źródła danych i wskazaniu czego personalizacja ma dotyczyć) w podglądzie kampanii zwracany jest wygenerowany kod personalizacji, który klient powinien odpowiednio umieścić na swojej stronie internetowej.

Przykładowy kod w wygenerowanym pliku do odwoływania się i wpięcia na stronę może wyglądać jak poniżej:

      • Przygotowane kody personalizacji należy zaszyć na stronie www. Sposób ich wykorzystania, wyświetlenia oraz formatowania jest dowolny i zależny od programisty obsługującego stronę.

 

Możliwe jest między innymi:

    1. Wyświetlanie przesłanego z SAREhub komunikatu bezpośrednio na stronie np. Personalizacja zwrotu grzecznościowego,
    2. Wyświetlenie boxu z rekomendowanymi produktami – SAREhub dostarczy informacji o produktach które zostaną dodane do przygotowanego pola,
    3. Wyświetlanie pop-upa na podstawie otrzymanego komunikatu SAREhub np. formularz zapisu do bazy do osób których SAREhub nie rozpoznał (SAREhub wysyła informację wyzwalającą przygotowany pop up).


Jak możemy Ci pomóc?