Pierwsze kroki w SAREhub


SAREhub to platforma, która w jednym miejscu gromadzi i analizuje dane o użytkownikach z konkretnego serwisu klienta (strony www).

Jednocześnie pozwala na wyzwalanie działań systemu SARE przeznaczonego do e-mail marketingu. Z SAREhub dowiesz się czym jest marketing automation.

Niniejszy poradnik powstał z myślą o potencjalnych nowych klientach, tych którzy korzystają już z systemu SARE bądź rozpoczynających przygodę z naszym systemem SAREhub. Poznaj możliwości naszego rozwiązania!

 

W celu uniknięcia błędów związanych z nazewnictwem:

Klientem nazywamy potencjalnego klienta SAREhub lub obecnego klienta SAREhub

Użytkownika serwisu lub odwiedzającego stronę nazywamy Państwa klientów.

Dodawanie kodu monitorującego do strony www

Aby móc śledzić poczynania użytkowników na stronie, niezbędne jest wpięcie wymaganego do tego kodu oraz określenie adresu strony, z której informacje będą zbierane. Odbywa się to za pomocą kodów SAREweb, czyli modułu pozwalającego na rejestrację zachowania użytkownika w przeglądarce i przekazanie tych danych dalej.

Całość kodu można podzielić na kilka kategorii, a każda z nich jest odpowiedzialna za określoną funkcjonalność. W zależności od upodobań klienta pod kątem dalszej jego działalności w naszym systemie SAREhub może on umieścić kody odpowiadające za:

  • podstawowe śledzenie zachowania użytkownika – jest to niezbędny kod
  • dodatkowe parametry w podstawowym kodzie śledzącym – rozszerzające funkcjonalność kodu podstawowego m.in.: o konkretne raporty zewnętrzne
  • wysyłanie zdarzeń – do rejestracji zdarzeń dla różnych rodzajów stron, uwzględniający przypadki m.in.: odnotowania zdarzenia bez odświeżenia strony
  • zdarzenia koszykowe – kod niezbędny do rejestracji zachowania użytkownika związanego z koszykiem oraz oferowanymi produktami, pozwala na zbieranie informacji z różnych etapów realizacji koszyka bądź przeglądania produktów
  • przechwytywanie informacji z formularzy – zbieranie informacji przekazanych w formularzu, poprzez wywołanie odpowiedniego kodu np. dla przycisku zapisu
  • personalizacja na stronie – personalizacja treści pod użytkownika, pozwala na wyświetlanie kilku wariantów konkretnych elementów strony w zależności od tego, jaki użytkownik ją odwiedza, zarówno jeśli chodzi o tekst jak i grafikę

Wszystkie wymienione kody znajdują się w naszej dokumentacji SAREweb.

Do poprawnej obsługi zdarzeń związanych z koszykiem klienta dodatkowo niezbędne jest rozpoznanie przez nasz system wszystkich produktów. Rozpoznanie odbywa się za pomocą tzw. Product Feed-a. Jest on dostarczany przez klienta (wygenerowany w odpowiedni sposób (plik) i zawierający spis całego aktualnego oferowanego asortymentu).

Założenie konta SAREhub

Nowe konto w SAREhub jest zakładane na podstawie kontaktu z Państwa konsultantem (w przypadku obecnych klientów SARE) bądź po pozostawieniu swoich danych kontaktowych w formularzu na stronie https://sarehub.com/.

Klientom, którzy chcieliby zapoznać się z działaniem systemu SAREhub oferujemy możliwość przetestowania darmowego konta DEMO. Konto można założyć na stronie https://sarehub.com/, wybierając przycisk ‚Wypróbuj konto demo’.

Integracja z SAREweb oraz z bazą danych w systemie SARE

Niezbędnymi procesami do prawidłowego i pełnego funkcjonowania SAREhub są integracje (w menu systemu):

  • SAREweb – integracja z SAREweb poprzez podanie stosownych danych umożliwia powiązanie wpiętych kodów z nowo utworzonym kontem w celu zbierania informacji o użytkownikach odwiedzających daną stronę. Informacje o działaniach użytkowników (jak wizyty na kolejnych podstronach) wyświetlane są również w historii danego adresu użytkownika w koncie SARE. Integracja SAREweb odbywa są poprzez podanie UID (numeru konta w SARE), loginu oraz hasła. SAREweb wymaga integracji w systemie SAREhub, a poprzez (niewymaganą) integrację z kontem SARE daje dodatkowe informacje w tym systemie.
  • Baza danych – integracja pozwalająca na powiązanie konta SAREhub z kontem w systemie SARE. Warto zauważyć, że konta w SAREhub mają swój odrębny identyfikator hubID, inny niż UID. Kolejnym krokiem po udanej integracji, dokonanej poprzez podanie danych logowania do konta w systemie SARE, powinno być powiązanie ze sobą cech, tak by odpowiadały sobie w dwóch systemach (Ustawienia – Cechy w SAREhub). Klient, który założył dane konto SAREhub posiada możliwość samodzielnego utworzenia w jego ramach nowych profili dla współpracowników

Od tego momentu można rozpocząć pracę na kampaniach – schematach bloczków oferujących duże możliwości…

Wysyłka w celu rozpoznania użytkowników ze swojej bazy

Aby powiązać danego użytkownika (z bazy danych w SARE z tym odwiedzającym stronę) konieczne jest przeprowadzenie wysyłki do własnej bazy danych z systemu SARE. Umożliwia to rozpoznanie (za pomocą cookie w przeglądarce) konkretnej osoby i funkcjonowanie jej jako użytkownika znanego. Dla użytkowników rozpoznanych można przeprowadzić w SAREhub więcej działań niż dla nieznanych.

Wystarczającą formą wysyłki w celu rozpoznania użytkowników jest stworzenie w systemie SARE kreacji z linkiem przekierowującym do Państwa strony z której zdarzenia chcemy śledzić. Link taki może być bezpośrednio zapisany tekstem, ukryty pod konkretnym hasłem bądź grafiką w kreacji. W momencie kliknięcia przez użytkownika linku i przekierowaniu go na Państwa stronę (w jakiekolwiek miejsce na niej np. podstronę) następuję rozpoznanie. Dla dalszych wysyłek konieczna jest też oczywiście uprzednio wyrażona zgoda użytkownika na otrzymywanie wiadomości (wyrażona w systemie SARE odpowiednim statusem). Poprzez taki proces buduje się baza użytkowników znanych, których operacje na stronie możemy śledzić i wykonywać dla nich konkretne scenariusze w systemie SAREhub.

Przykładowe scenariusze kampanii:

 

  • zautomatyzowana kampania e-mail – za pomocą SAREhub jesteśmy w stanie automatycznie wysłać wiadomość e-mail (w postaci uprzednio przygotowanej kreacji) do adresów klienta w bazie SARE, które spełnią warunek danej kampanii. Warunki takie mogą być różnorakie: od przejścia w obrębie strony klienta z jednej podstrony do innej, do kryterium czasowego czy ilości kliknięć. Jedynym wymogiem jest posiadanie danego adresu w bazie i zidentyfikowanie go w SAREhub.
CASE STUDY

Przypadek: zidentyfikowany użytkownik przechodzi ze strony głównej na podstronę.

Scenariusz: użytkownik otrzymuje wiadomość e-mail z konkretną kreacją zawierającą określoną treść.

Przykład: przechodząc ze strony głównej na podstronę zawierającą produkty sportowe użytkownik o znanym nam adresie e-mail może otrzymać konkretną ofertą z akcesoriami sportowymi.

 

  • powiadomienia web push na stronie wyświetlanie na stronie powiadomienia po spełnieniu przez odwiedzającego określonych reguł. Powiadomienie uprzednio zostaje zdefiniowane, może zawierać: ikonę, tytuł, treść oraz link przekierowujący na wskazaną stronę. Zakres czasowy wyświetlania również zostaje zdefiniowany, a powiadomienie może ukazywać się wszystkim użytkownikom, również tym anonimowym, którzy wyrażą zgodę na otrzymywanie powiadomień ze strony. Dla użytkowników rozpoznanych może być ono dodatkowo personalizowane i zawierać np. imię.

 

CASE STUDY

Przykład I: po spędzonym na stronie czasie (np. dwóch minutach) użytkownikowi wyświetla się powiadomienie kierujące do nowych produktów w asortymencie bądź nowo oferowanej usługi.

Przykład II: po przejściu użytkownika w daną kategorię na stronie zostaje wyświetlone powiadomienie „zobacz podobne produkty”. Za pomocą kliknięcia w nie użytkownik zostanie przekierowany do konkretnego miejsca w sklepie, gdzie może ów produkty przeglądać.

 

 

 

  • segmentacja użytkowników w bazie według przejrzanych produktów oraz spędzonego czasu – pozwoli to na rozróżnienie osób zidentyfikowanych w bazie klientów według zainteresowań tak, by móc w przyszłości realizować kampanie mailingowe dostosowane do preferencji zakupowych oraz poziomu zaangażowania.

 

CASE STUDY

Przypadek I: – przejrzane produkty: odwiedzający otwiera określoną liczbę produktów w kategorii.

Scenariusz I: po określonej liczbie otwarć np. 5, dopisujemy użytkownika do konkretnej grupy w koncie SARE np. klient_sukienki (kliknął 5 razy w sukienki). Realizacja kampanii odbędzie się w wyniku zebrania określonej liczby punktów w SAREhub tzw. scoringów. Jedno otwarcie produktu będzie miało wartość jednego punktu w scoringu, naliczanego indywidualnie dla odwiedzających (np. otwarcie 5 produktów powoduje dopisanie do użytkownika 5 punktów). Następnie do użytkowników, którzy są we wspomnianej grupie klient_sukienki możemy wysyłać informacje dotyczące promocji, rabatu, nowości w tej kategorii produktowej itp.

Taki scenariusz pozwala na skuteczniejsze dotarcie z ofertą według profilu osoby.

 

 

CASE STUDY

Przypadek II – kryterium czasowe: odwiedzający spędził na konkretnej stronie określoną ilość czasu.

Scenariusz II: po spędzeniu na stronie np. 5 minut, użytkownik został dopisany do konkretnej grupy w systemie SARE np. klient_zaangażowany. Realizacja odbędzie się za pomocą scoringów podobnie jak w Przypadku I.

 

  • pop-up wyświetlany na stronie – zawierający np. formularz zapisu na newsletter, który jest świetnym sposobem na zwiększenie bazy klienta przez pozyskanie nowych adresów. Może przybrać wiele form, a jego wygląd może zostać przez nas zaprojektowany: http://sare.pl/graphic-design/

Pop-up może się pojawiać np.:

Wariant I: po wyświetleniu przez użytkownika całości strony (zawartości od góry do dołu);

Wariant II: po określonym czasie spędzonym na stronie przez użytkownika;

Wariant III: po zwiedzeniu przez użytkownika konkretnej liczby podstron danej strony

 

  • kampania z porzuconym koszykiem jej celem jest zminimalizowanie różnicy między finalizacją, a dodaniem produktu do koszyka (często finalny zakup ma o wiele niższą wartość niż pierwotna ilość produktów w koszyku).

 

CASE STUDY

Przypadek: odwiedzający dodaje produkt do koszyka i porzuca go, tzn. zamyka kartę ze stroną sklepu z dodanym produktem bądź przechodzi do koszyka, ale nie realizuje kolejnych kroków do momentu finalizacji np. zamykając przeglądarkę.

Scenariusz: użytkownik dostaje wiadomość e-mail przypominającą o produkcie pozostawionym w koszyku z hasłem zachęcającym do podjęcia finalizacji zakupu. Może również otrzymać kolejne wiadomości oferujące np. darmową dostawę czy rabat po określonym przedziale czasu od momentu porzucenia koszyka w przypadku, gdy np. ciągle nie zrealizował po pierwszej wiadomości zakupu.

 

Do poprawnego obsłużenia zdarzeń z koszykiem niezbędny jest wspomniany plik Product Feed. Treść kreacji porzuconego koszyka może zawierać konkretną liczbę produktów oraz wybrane umieszczone parametry takiego produktu jak nazwę, cenę, grafikę produktu, opis itp. Wszystko zależne jest od preferencji, a kampania tego typu z pewnością pomoże zrealizować część porzuconych koszyków. Jesteśmy w stanie wykonać kreację zgodnie z preferencjami po konsultacji z naszymi klientami.

 

 

  • rekomendacje w wysłanej kreacji e-mail – ich celem jest polecenie produktów ze sklepu internetowego w wysłanej kreacji e-mail według obranych kryteriów. Jest to jeden ze sposobów na utrzymanie relacji z osobami przeglądającymi sklep, a przede wszystkim na zwiększenie sprzedaży.

 

CASE STUDY

Przypadek: Odwiedzający stronę internetową i będący w bazie adresów przejrzał kilka produktów z danej kategorii, nie dodając nic do koszyka, spędzając na każdym z produktów przynajmniej kilkanaście sekund, co świadczy o jego zainteresowaniu.

Scenariusz: osoba ta otrzymuje wiadomość z innymi produktami z tej samej kategorii z której przejrzała określoną liczbę produktów. Przykładowo mogą być to cztery inne produkty, wszystko zależy od kreacji. Jesteśmy w stanie przygotować konkretną kreację wiadomości, jeżeli chodzi o porzucony koszyk jak i rekomendacje, wszystko zależy od preferencji co do jej budowy. Również dla rekomendacji, abyśmy mogli obsłużyć operacje na przeglądanych produktach niezbędny jest plik Product Feed-a.

 

  • personalizacja na stronie – możemy personalizować na Państwa stronie treści pod konkretnych rozpoznanych użytkowników zawartych w Państwa bazie. Personalizowany może być tekst bądź grafika, wyświetlone przez znanego użytkownika w oparciu o zgromadzone o nim dane.

 

CASE STUDY

Przypadek: rozpoznany użytkownik wchodzi na stronę i otrzymuje personalizowany wariant wyglądu. Dla użytkowników których adresów e-mail nie znamy strona przebiera uniwersalny charakter.

Scenariusz: Na stronie www w konkretnym miejscu zostaje personalizowana grafika oraz tekst, w zależności od tego jaki użytkownik odwiedził stronę (nieznany – anonimowy, znany – rozpoznany w bazie, należący do konkretnej grupy w spisie adresów e-mail itp.) przygotowane jest kilka wariantów wyglądu oraz treści. Przykładowo, użytkownik który był zainteresowany daną kategorią produktu (oglądał rowery) otrzymał gdzieś na stronie personalizowaną grafikę (z rowerami) pod jego upodobania (rekomendacje na stronie). Graficznie jesteśmy w stanie przygotować różne treści personalizujące na Państwa stronę.

 

  • kampania do baz zewnętrznych – kampania z wysyłką zewnętrzną skierowaną do użytkowników, którzy po raz kolejny odwiedzają stronę. Jest duże prawdopodobieństwo, że użytkownicy są zainteresowani ofertą, ale „coś” powstrzymuje ich przed podjęciem decyzji o zakupie. Dla takich osób można próbować wysłać e-maila pomimo, iż nie mamy go we własnej bazie. Kampania wykorzystuje możliwość integracji z INIS, wysyłkę do baz zewnętrznych. Chodzi o to, żeby nieznane nam osoby zachęcić do kontaktu lub zakupu, nawet, jeżeli nie mamy ich adresu e-mail.

 

CASE STUDY

Przypadek: użytkownik wchodzi po raz trzeci na tą samą stronę, np. obserwuje konkretny produkt.

Scenariusz: dla użytkowników prowadzony będzie scoring i po spełnieniu danego warunku (np. 3 x odwiedziny strony) wysłany zostanie do nich email zewnętrzy przez system Inis (jest to dodatkowo płatna wysyłka o przewidzianym budżecie).

 

Wariant I: kreacja z e-mailem zewnętrznym zawierać będzie zaproszenie do kontaktu. Zaproszenie, podobnie jak formularz zapisu stanowi dobry sposób na pozyskanie nowych osób.

Wariant II: kreacja e-maila zewnętrznego zawierać będzie np. rabat. Wysłanie e-maila zewnętrznego jest płatne, ale danie rabatu powinno zachęcić do zakupu, a tym samym pokryć koszt kampanii. Potencjalne nowe osoby pozyskane z baz zewnętrznych dzięki rabatowi powinny stanowić zysk.

Dodatkowym atutem dla tego typu kampanii jest możliwość generowania raportów z wysyłki i śledzenia ich w systemie SAREhub np. z danego przedziału czasu. Daje to obszerną możliwość analizy wysyłki.

 

  • Remarketing – docieraj do anonimowego użytkownika i zamień go na klienta. Wykorzystaj potencjał email marketingu i zwiększaj sprzedaż z SAREhub.

Jak to zrobić?

  • Dowiedz się więcej na temat email remarketingu
  • Poznaj korzyści, realizuj budżet sprzedażowy
  • Zwiększ liczbę transakcji

Każdy marketer chce, aby produkty same się sprzedawały. Konkurencja dziś jest jednak ogromna. Dlatego bądź o dwa kroki przed nią, docieraj do anonimowych użytkowników bezpośrednio przez skrzynkę mailową. Dzięki email remarketingowi z SAREhub możesz wysłać maila do unikalnych użytkowników, którzy odwiedzają stronę.

Jak wykorzystać email remarketing w kampaniach do anonimowych użytkowników? Sposobów jest wiele – wszystko zależy od Twoich potrzeb i celów!

  • Powiększ bazę klientów lub subskrybentów newslettera
  • Dotrzyj z ofertą do większej liczby użytkowników
  • Odzyskaj porzucone koszyki



Jak możemy Ci pomóc?