Jak zbudować bazę adresów e-mail

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak poprawnie budować swoją bazę adresową? Z doświadczenia wiemy, że warto pozyskiwać jak najwięcej informacji o użytkownikach, które pozwolą nam później dopasować odpowiednie treści wiadomości do ich preferencji. Z myślą o Tobie przygotowaliśmy 4 kroki, które pozwolą Ci łatwo, wygodnie i szybko zbudować bazę przydatnych adresów e-mail.

Krok 1. Zbieraj dane
Najbardziej przydatnymi informacjami, jakie możesz posiadać o swoim kliencie – oprócz adresu e-mail – są: imię, płeć, wiek, numer GSM, zainteresowania. Dbaj o to, żeby właśnie takie informacje posiadać.

Krok 2. Zawsze weryfikuj swoją bazę
Pamiętaj, aby zawsze budować potwierdzoną bazę zgodnie z regułą double opt-in Wygeneruj formularz subskrypcji z poziomu systemu oraz zamieść go na swojej stronie internetowej, aby regularnie powiększać swoją bazę. Dzięki takiej czynności Twoja strona będzie zintegrowana z Twoim kontem w systemie.

Krok 3. Zaimportuj istniejącą już bazę do systemu
Dzięki integracji z Twoim systemem CRM lub innym systemem bazodanowym, wszyscy użytkownicy, którzy kupią produkty w Twoim sklepie, mogą automatycznie trafiać do Twojego konta w systemie mailingowym. W tym celu warto skorzystać z połączenia poprzez Rest Api lub Rest SOAP

Jeśli posiadasz bazę swoich kontaktów pliku Excel, możesz ją też łatwo zaimportować do systemu SARE, dzięki opcji adresy importuj – wystarczy dodać plik zapisany jako csv. System pozwala na ustawienie kilku opcji dotyczących statusu adresu. Jeżeli importujesz bazę, która nie została zweryfikowana (nie posiadasz zgody) zalecamy zaimportować tę bazę ze statusem brak weryfikacji, dzięki temu z poziomu sekcji mailing wysyłanie będziesz mógł zrealizować specjalną wysyłkę weryfikującą do tych adresów i zapytać swoich odbiorców czy chcą od Ciebie otrzymywać wiadomości. Jeśli natomiast posiadasz zgody to adresy możesz zaimportować do systemu ze statusem zapisane i potwierdzone.

Krok 4. Powiększaj swoją bazę
Pamiętaj, że swoją bazę możesz powiększać na wiele sposobów, wykorzystując do tego różne narzędzia. Poniżej przedstawiamy kilka najbardziej efektywnych narzędzi:

  • Zamieść newsletter na Facebooku
  • Korzystaj z formularzy pop-up
  • Wykorzystuj wysyłki do baz zewnętrznych
  • Twórz konkursy (w tym: konkursy SMS, konkursy „poleć znajomemu”, konkursy zachęcające do zapisania się do bazy)
  • Bierz udział w targach i konferencjach, dbając na nich o pozyskanie informacji,
  • Rozsyłaj ankiety, informacje w gazetkach wysyłanych do klientów, ulotkach i mediach,
  • Zbieraj adresy przez znajomych – to często okazuje się najlepszym sposobem!
  • Wykorzystuj Landing page


Jak możemy Ci pomóc?